AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:

Aj vaše deti sa v noci často budia, spia nepokojne a vy neviete prečo? Sú na druhý deň unavené, nepozorné a správajú sa zvláštne? Za všetko môže nekvalitný spánok alebo jeho nedostatok. Dodržujte týchto osem základných pravidiel a uvidíte, že spánok vašich detí sa zlepší.

 

#1 Podporujte u detí fyzickú aktivitu

Mnoho detí po návrate zo školy (škôlky) trávi svoj čas pri televízore, počítačoch, tabletoch a mobiloch. Namiesto toho ich podporujte v tom, aby sa venovali nejakej fyzickej aktivite. Môžu to byť rôzne športy a krúžky, ale postačí aj každodenná prechádzka s domácim miláčikom. Pobyt na slniečku a čerstvom vzduchu deťom len prospeje, aktivitou sa unavia a večer lepšie zaspia.

#2 Elektronike zákaz

Ak sa vaše dieťa pred spaním hrá v posteli s mobilom, tabletom, smartfónom alebo inou elektronikou vyžarujúcou modré svetlo, zhoršuje to jeho schopnosť zaspať.

#3 Režim, režim a ešte raz režim…

Dieťa potrebuje mať svoj stály režim, pretože v ňom pociťuje istotu. Čas, v ktorý sa dieťa ukladá k spánku a tomu predchádzajúca osobná hygiena, by mali byť každý deň pravidelne dodržiavané (samozrejme v rámci možností).

#4 Kvalitné plienky

Pokiaľ vaše dieťa potrebuje na noc ešte plienky, zabezpečte mu tie kvalitnejšie s dobrou absorbciou. Vyhnete sa tak nočnému prezliekaniu posteľnej bielizne, ktoré naruší spánok nielen dieťatku, ale aj vám.

#5 Príprava izby

Optimálna teplota v miestnosti, v ktorej dieťa spí, by sa mala pohybovať okolo 18 až 21 ° C a vlhkosť vzduchu 50-70%. Pred spaním nezabudnite miestnosť dôkladne vyvetrať.

#6 Televízor mimo spálne a detskej izby

Kombinácia televízora a priestoru na spanie je mimoriadne nevhodná. Nehovoríme teraz len o detských izbách, ale aj o tých rodičovských. Zvuk televízora dieťa počas zaspávania vyrušuje a rovnako tak pôsobí nevhodne aj počas spánku.

#7 Nejesť ťažké jedlá pred spaním

Pokiaľ deti pred spaním zjedia ťažkú večeru, ich organizmus si v noci neoddýchne, pretože bude zamestnaný trávením. Preto by sa deťom mala podávať ľahšia večera, ideálne aspoň dve hodiny pred spaním.

#8 Nedovoľte im pozerať sa na násilie

Aj keď sa rodičia snažia regulovať to, na čo sa ich deti v televízore môžu pozerať, nie vždy je možné zabraniť tomu úplne. Najmä u detí do 8 rokov môžu takéto vnemy násilia vyvolať poruchy spánku a ovplyvniť tak jeho kvalitu.

Foto: pixabay.com