AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:

Ak chcete ostať vo forme aj počas tehotenstva, musíte pokračovať v pravidelnom cvičení a hlavne počúvať svoje telo. Áno, môžete to nechať aj tak a celých 9-10 mesiacov len priberať, ale uznajte, potom bude zhadzovanie nadbytočných kíl ťažšie.

Prinášame pár tipov, ako si udržať svoju postavu spred tehotenstva, samozrejme, pre istotu sa vždy poraďte so svojim gynekológom.

Počúvajte svoje telo

Počas tehotenstva sa striedajú dobré a zlé dni – tie, kedy sa nebudete vedieť dočkať, kedy pôjdete cvičiť a tie, kedy sa vám nebude chcieť ani dýchať. Počúvnite svoje telo a v dni, kedy sa necítite najlepšie, cvičte s nižšou intenzitou. Naopak, keď sa cítite skvele, môžete si tréning trochu sťažiť.

Hýbte sa každú hodinu

Pravidelne každú hodinu sa postavte od svojho pracovného stola alebo z postele a poprechádzajte sa hoc len po byte. Pomôže to vášmu krvnému obehu a zlepší sa aj vaša zdravotná stránka. A pokiaľ si to prerátate, za osem hodín, získate teoreticky 40 minút pohybu.

Vyberajte si zdravé jedlá

S tehotenstvom prichádzajú rôzne chute – áno, treska s kyslými uhorkami môže byť vážne skvelá, ale zdraviu neprospešná. Nejedzte to, po čom vaše telo túži, ale to, čo potrebuje – zeleninu, ovocie alebo šaláty. Za pár dní sa dostaví rozdiel a aj vy sa budete cítiť lepšie.

Parkujte ďalej

Tehotenstvo nie je smrteľná choroba, aj keď to tak môže občas vyzerať. Nevyužívajte ho ako zámienku na parkovanie hneď pri vchode do obchodu. Vaše telo potrebuje pohyb, takže zaparkujte kúsok ďalej a v kľude sa prejdite.

Nastavte si denné ciele

Nastavte si na každý deň nejaký cieľ – dajte si v pondelok kardio, v utorok jógu, v stredu oddych a tak ďalej. Nielenže porodíte zdravšie dieťatko, ale odrazí sa to aj na vašej postave.

Sledujte

Existuje mnoho aplikácií, ktoré vám pomôžu sledovať denný príjem potravy či výdaj pri cvičení. Sledujte kalórie aj hodnoty, aby ste vedeli, že ste na najlepšej ceste k úspechu. Ako budúca mamička môžete konzumovať o 300 kalórií viac ako bežný človek, avšak netreba to preháňať.

Cvičte

Jóga, pilates alebo jednoduchý strečing – to všetko vám pomôže udržať sa vo forme a cítiť sa lepšie. Ak sa cítite naozaj dobre, môžete sa skúsiť prihlásiť na hodiny jógy špecializované pre budúce mamičky.

 

Zdroj: allwomenstalk.com | Foto: pixabay.com