Aj rutina materskej alebo rodičovskej dovolenky sa dá prežívať s každodennou radosťou. A netreba na to veľa! Stačí pár minút, najlepšie ráno než vstanete z postele, počas ktorých si spravíte 3 kroky nasledovnej techniky.

 

1. Vybavte si pocit odmeny

Rozhodne si ho zaslúžite! Každodenne robíte kopec záslužných činností a ocenenia zo strany okolia sa vám dostáva len zriedka. Oceňte sa sama a hneď zrána sa naštartujte týmto príjemným pocitom. Je to pocit, ktorý sa vám objaví, keď dostanete nejaký vytúžený darček alebo sa vám podarí uskutočniť nejakú veľmi úspešnú vec, za ktorú vás ostatní obdivujú. Tento pocit vzniká pri aktivácii mozgových centier tzv. systému odmeny. Kvôli nemu sa robia adrenalínové športy. Stačí sa ho naučiť vybavovať si a bude pre vás neustále dostupný. Je to veľmi jednoduché. Pocit si predstavte (spočiatku si môžete pomôcť predstavou vytúženého darčeka alebo úspechu) a naplno precíťte. Užívajte si ho nejakú chvíľu, aby ho zaznamenalo aj vaše telo. Keď cítite, že prenikol do každej bunky, niekam do tela si ho uložte. Miesto zvoľte sami, môže to byť napríklad hlava, srdce, brucho alebo trebárs aj palec na nohe. Každé ráno alebo vždy, keď budete mať potrebu vybaviť si ho, zamerajte svoju pozornosť na toto miesto a pocit „vybehne“ sám. Po niekoľkých tréningových pokusoch to pôjde automaticky. Dajte ale pozor, aby vašou náhlou zmenou neboli ľudia, s ktorými sa stretávate, šokovaní, pretože vás môžu upodozrievať, že naozaj na niečom „fičíte“. Alebo techniku naučte aj ich.

2. Milujte svoje telo zas a znova

To sa ľahko povie, ale ťažko vykoná, vám asi práve napadlo. Vôbec to však nie je namáhavé. Vaše telo je nádherné presne také, aké je, so všetkými jeho krivkami, či sú podľa dnešných noriem primalé alebo priveľké. Vizualizujte si a preciťujte jeho vonkajšie tvary, záhyby a plochy a posielajte im vďaku za to, že vás nosia a slúžia vám pri akejkoľvek činnosti, ktorú si zmyslíte. Pošlite vďaku a lásku vašej hlave, očiam, nosu, ústam, krku, prsiam, bruchu, bokom, rukám a nohám. Po predchádzajúcom kroku s vybavením si pocitu odmeny by to nemalo byť vôbec ťažké. Keď budete mať vaše telo radi, odmení sa vám. Stačí mu načúvať. pekné telo

3. „Rozpustite“ napätie

Vnímajte vaše telo zhora nadol alebo opačne a všímajte si miesta, v ktorých máte pocit zvýšeného napätia. Možno ste si ich všimli už pri predchádzajúcom kroku. Môžu to byť miesta, ktoré vás bolia, tlačia alebo ich cítite ako stuhnuté. Keď na takéto miesto narazíte, rozhýbte ho, aby ste si ho lepšie uvedomili a ak naň dočiahnete, môžete si ho trochu pomasírovať. Potom ho mentálne uvoľnite. Precíťte, ako sa vám okolo neho uvoľňujú napäté svaly a postupne mäkne a stáva sa poddajnejším. Tomuto miestu nakoniec pošlite správu, že ho máte radi.

Vyzbrojení krásnymi pocitmi na tele i na duši vyrazte do sveta. Dajte nám vedieť, ako technika funguje u vás!

Foto: pexels, pxhere