AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:

Každý rodič dá občas svojmu dieťaťu sušienku. Aké si ale vybrať z veľkého množstva v ponuke tak, aby aj zodpovedali zásadám detskej výživy? Odpoveď na to dá nutričná špecialistka Karolína Hlavatá.

 

Nutričná špecialistka Karolína Hlavatá hodnotila rôzne výrobky, ktoré bežne dávame jesť svojím deťom. Upozorňuje na to, že nie všetky sušienky s pekným obalom a dobrou chuťou sú pre deti vhodné.

Aké sušienky si vyberať?

Uprednosťňovať by ste mali sušienky bez náplne a polevy. Tie totiž často obsahujú palmový, kokosový alebo iný olej. Nevhodné sú sušienky, ktorých prevažnú časť tvoria stužené tuky.

Na čo si dávať pozor?

Odpoveď je jednoduchá: na soľ a cukor! Vhodná sušienka by mala obsahovať čo najmenej cukru. Čo sa týka soli, tu platí jedno pravidlo: čo najmenej! Do jedného roku života by sa pokrmy detí nemali soliť vôbec. Vyberajte preto sušienky, ktoré majú obsah soli čo najnižší.

Možno vás to prekvapí, ale pozor treba dávať aj na obsah vlákniny. U malých detí platí, že menej je viac. Platí pravidlo: 5 gramov vlákniny + vek = ideálne množstvo vlákniny na jeden deň. Napríklad trojročné dieťa by nemalo zjesť za deň viac ako 8g vlákniny.

Keď už vyberiete pre svoje dieťa tú správnu sušienku, nezabudnite ešte na jednu vec a tou je správne množstvo. Nedávajte svojím ratolestiam do rúk celé sáčky sušienok :).

Zdroj: supermamy.maminka.cz │ Foto: pixabay.com