AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:

Čakať bábätko je ten najkrajší čas v živote ženy, aj keď to občas nie je práve najľahšie. Zatiaľ, čo vaše bábätko rastie, je potrebné správne jesť, aby ste mu dodali všetky potrebné živiny.

To, čo zjete, neovplyvňuje už len vás. Prinášame zoznam potravín, ktoré sú perfektnou voľbou ako pre bábätko, tak aj pre mamičku.

Cereálie

Väčšina druhov cereálií je obohatených o živiny, ktoré sú počas tehotenstva dôležité. Jedným z najdôležitejších je kyselina listová, patriaca pod vitamíny skupiny B, ktorá pomáha predchádzať vzniku porúch neurónov. Cereálie taktiež obsahujú viac ako polovicu živín, ktoré potrebujete počas dňa, takže takéto raňajky sú skvelý spôsob ako naštartovať svoj deň. Vlastne si ich môžete dopriať aj kedykoľvek počas dňa, čo je ešte lepšie.

Nízkotučné mlieko

Mnoho lekárov a odborníkov odporúča dostať do seba počas tehotenstva čo najviac mlieka. Vápnik, ktorý sa nachádza v mlieku, nie je dôležitý len pre vaše kosti, ale taktiež pomáha ku vývinu kostry vášho bábätka. Nízkotučné mlieko je dobrou voľbou hlavne kvôli tomu, že neobsahuje toľko tukov a kalórií ako tie ostatné.

Banány

Tehotenstvo je rozhodne vyčerpávajúce a preto potrebujete dostatok vápnika. Okrem regulácie krvného tlaku, poskytuje draslík dávku energie, aby ste prežili celý deň. Dokonca sú skvelou voľbou, ak trpíte častými a hlavne nepríjemnými rannými nevoľnosťami.

Mäso

Mäso vo všeobecnosti je bohatým zdrojom železa a vy ho počas tehotenstva potrebujete dokonca dvakrát viac ako obyčajne. Snažte sa ho konzumovať čo najviac. Pokiaľ ste vegetariánka, určite sa poraďte so svojim lekárom, aby ste naplnili hodnoty železa, ktoré potrebujete.

Syr

Je niekoľko druhov syrov, ktorým by ste sa mali v tehotenstve vyhýbať, nakoľko spôsobujú nevoľnosti. Týka sa to najmä mäkkých a nepasterizovaných druhov. Bezpečné syry sú tie, ktoré majú vysoký obsah bielkovín, čo vás naplní energiou a vášmu bábätku dodajú potrebný vápnik na vývin kostí.

Vajíčka

Perfektný zdroj bielkovín, ba čo viac – môžete si ich dať kedykoľvek – na raňajky, zahrnúť ich do obedového menu, či ich použiť pri ľahkej večeri.

Pomaranče

Obsahujú vitamín C, ktorý chráni vašu imunitu a môže odvrátiť mnoho bežných chorôb ako je napríklad nádcha. Okrem toho, majú veľa štiav, ktoré pomáhajú predchádzať tehotenskej únave. Bonusom je aj to, že sú chutné a sladké!

Zdroj: allwomenstalk.com | Foto: pixabay.com