AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:

Takmer všetky mamičky to poznáme. Stačí ráno rozlepiť oči a už sa na nás valí toľko povinností, že nemáme čas sa ani poriadne najesť. 

Keď večer konečne ustane kolotoč a deti spokojne spia v postieľkach, snažíme sa dohnať zameškané. Vytvárame si tak nesprávne návyky, ktoré nás stoja kilá navyše.

#1 Málo spánku

Nedostatok spánku má vplyv na metabolizmus, ktorý sa stáva pomalším. V tele sa tak ukladajú nadbytočné kalórie. Tiež platí, že čím neskôr idete spať, tým viac ste hladné. Čím viac ste hladné, tým vyššia je hladina kortizolu. Áno, práve on je známy ako stresový hormón. Takže obezita, depresie, srdcovo-cievne choroby, neplodnosť, aj na nich má svoj podiel.

Odporúčanie: spať minimálne osem hodín. Pretože málo spánku v noci = vyššia únava cez deň.

#2 Večer sa poriadne napcháme

Veľa jedla alebo príliš ťažké jedlá počas večere? Trávenie sa tým rapídne spomalí. Ak sa pri jedení navyše pozeráte na televíziu, zjete tým omnoho viac.

Odporúčanie: zjesť len ľahkú večeru, prevažne z proteínov a zeleniny. Pri jedle vypnite televízor, notebook a odložte mobil.

#3 Do postele hneď po večeri

Práve takýmto štýlom sa v tele ukladá najviac tukových buniek. Trávenie má čo robiť a aj tak sa mu s veľkou pravdepodobnosťou nepodarí spracovať celú večeru.

Odporúčanie: posledné jedlo by ste mali zjesť najneskôr 1,5-2 hodiny pred spaním. Žiadne nočné vyžieranie chladničky!

#4 Vyprážané jedlá na večeru

Opäť zjete príliš veľa kalórií. Tým, že nebudete mať čas ich spáliť, získate viac tukových buniek, než by ste si želali. Odmenou je bonus – zlý spánok.

Odporúčanie: vyberte si pečené, grilované alebo dusené jedlá.

Vyprážané jedlá sú chutné a lákavé, ale jedzte ich radšej cez deň.
Vyprážané jedlá sú chutné a lákavé, ale jedzte ich radšej cez deň.

#5 Štipľavé a korenené jedlá

Áno, dočítali ste sa správne. Sú zdraviu prospešné, ale nie v noci. Trávenie sa vám rozhodne nepoďakuje, pretože bude musieť pracovať miesto oddychu. Navyše vás z nich môže páliť záha.

Odporúčanie: sú dobré na urýchlenie metabolizmu, ale iba cez deň. Večer a v noci sú tabu.

#6 Cereálie

Dodávajú síce veľkú energiu, ale pri spaní vám je nanič. Často obsahujú rafinované cukry, ktoré počas noci skončia na miestach, z ktorých ich potom musíte prácne zhadzovať.

Odporúčanie: dajte si koktaily alebo čerstvé ovocie, všetky druhy šalátov, prípadne proteíny. V malých dávkach, prirodzene!

#7 Koláčik

Upečený z cukru, múky, prípadne sú v ňom smotanové krémy. Stačí?

Odporúčanie: ak už dezert, tak ovocie.

Zákusok po večeri si radšej odpustite.
Zákusok po večeri si radšej odpustite.

#8 Malý snack po večeri

Je síce malý, ale aj tak sú to len prázdne kalórie. Energiu, ktorú získate navyše, vám síce pomôže vydržať dlhšie hore, ale ku kvalitnému spánku vám nepomôže.

Odporúčanie: chlieb, sušienky a sladkosti sú povolené maximálne do šiestej. Ak skutočne musíte, vyberte si ľahkú a zdravú drobnosť.

#9 Vynechanie večere

Ešte stále si medzi sebou šepkáte, že takto najviac schudnete? A viete, že preskakovaním jedál sa spomaľuje metabolizmus, dokonca si tak môžete vyvolať úzkosť? Ak aj skutočne pôjdu kilá dole, začnete miesto tuku strácať len svalové tkanivo.

Odporúčanie: ak nemáte čas na večeru, skúste zjesť aspoň kúsok ovocia.

#10 Alkohol a kofeín

Ovplyvňujú spánok, stará známa vec. Navyše obsahujú veľa kalórií.

Odporúčanie: smoothies alebo horúce mlieko sú lepšia alternatíva. Odporúča sa ukončiť deň pohárom čistej vody.

#11 Telefón a počítač pred spaním

Vyžarujú modré svetlo, ktoré má vplyv na zdravie a spánok. Vysokofrekvenčné vlny môžu spôsobiť tiež spánkovú depriváciu.

Odporúčanie: vydržte aspoň hodinu bez nich, než pôjdete do postele. Môžete si čítať knihu alebo počúvať relaxačnú hudbu.

#12 Každú noc idete neskoro spať

Idete spať po polnoci? Vo vašom tele sa uloží viac tuku. Prirodzený cyklus tela je totiž nastavený úplne inak.

Odporúčanie: spať by ste mali ísť vtedy, keď pocítite ospalosť.

Zdroj: brightside.com | Foto: pixabay.com, brightside.com