AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:

Mnoho tehuliek počas tohto čarovného obdobia pocíti nie jednu zmenu na svojom tele. Začínajú sa meniť rýchlejšie nálady, emócie sú čoraz silnejšie, váha ukazuje stále viac, a veru občas prídu aj nové bolesti. Doteraz ste nevedeli, čo je to bolesť chrbta a odrazu je problém dlhšie chodiť, dlhšie sedieť, a už vôbec neviete ako si v noci ľahnúť, aby to bolo pohodlné. Ako si môžete pomôcť, keď vás bolí chrbát?

Vyvážiť novú hmotnosť a dieťa sa pokúša väčšina žien prehýbaním sa dozadu, čo vedie k zlému držaniu tela. Počas tehotenstva sa v ženskom tele uvoľňuje aj hormón relaxín, čo spôsobuje mäknutie väzov a vedie aj k uvoľňovaniu tela, hlavne panvovej časti. Je to prirodzený jav, ktorý pripravuje ženské telo na samotný pôrod. A vtedy prichádza bolesť chrbta, najmä krížov.

Intenzita bolesti môže každým dňom stúpať, tak je dobré vedieť, ako tieto príznaky zmierniť. Niekedy tá bolesť môže byť aj dosť vyčerpávajúca, vystreľovať do krížov, do bedier či až do končatín. Nie je to nič nezvyčajné.

Ako zmierniť bolesti?

  1. snažte sa dodržiavať správne držanie tela, neprehýbajte sa a nevystrkujte brucho
  2. pri sedení na stoličke seďte čo najviac vzadu, stehná majte opreté o stoličku a chodidlá na zemi. A nehrbte sa.
  3. dôležitý je aj dobrý matrac, najlepšie tvrdší
  4. ideálnou polohou na spánok, je spánok na boku a vankúš medzi kolenami
  5. zaraďte do svojho denného plánu aspoň 10 minút pilatesu, jógy alebo strečingové cvičenia, kedy ponaťahujete stuhnuté svaly a šľachy (skvelým tipom je klasický mačací chrbát, ktorý poznáme hádam všetci)
  6. každodenná aspoň chvíľková masáž či už trapézov alebo krížov pomôže uvoľniť telo (najlepšie od partnera)
  7. pred spaním si pomasírujte chodidlá a postláčajte tie body, ktoré vás najviac bolia, uvidíte, že pocítite úľavu
  8. predkláňajte sa s rovným chrbtom, nedvíhajte ťažké veci
  9. nenoste vysoké opätky, ani topánky, ktoré majú tenučkú podrážku, radšej vyhľadávajte mierny sklon, aby päta bola trošku vyššie
  10. ak máte sedavé zamestnanie, snažte sa čo najčastejšie meniť polohy a prejsť sa, aby ste rozhýbali telo, rozprúdili krv

Ak sa však bolesti stupňujú, určite sa poraďte aj so svojím lekárom, aby sa predišlo k zanedbaniu nejakého vážnejšieho problému.

V zdravom tele zdravý duch, tak do toho milé tehuľky, pocvičte si trošku! 🙂

Foto: depositphotos.com

AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:
JustMommy
Som bývalá profesionálna športovkyňa a momentálne manželka a maminka na plný úväzok. Baví ma varenie, pečenie, cestovanie a hlavne múdre motivačné knihy. Mám svoje sny a ciele, za ktorými si idem. Ešte o mne budete počuť :)